Hoe kunnen we je helpen? 

 

Heb je een bepaalde vraag over je online bestelling?

Neem contact op met onze JAVA Shop, of vind je antwoord tussen onze veelgestelde vragen.

Openingsuren 
Maandag - vrijdag: 10.00 - 17.00
Zaterdag: 09.30 - 13.00
Gesloten op zon- en feestdagen

 


 

 


 

Veelgestelde vragen

Wanneer u uw bestelling wenst te plaatsen, dient u enkele stappen te doorlopen voordat we jouw bestelling ontvangen.

  1. Log in of maak een profiel aan: https://www.javacoffee.be/nl/customer/login 
  2. Voeg de gewenste items aan uw winkelmandje toe door op 'Toevoegen' te klikken. Je kan meteen het gewenste aantal ingeven, of dit aanpassen in het winkelmandje.
  3. Ga naar het winkelmandje door rechtsboven op het winkelmand-icoontje te klikken.
  4. Heb je een kortingscode? Geef deze in, in het veld 'Kortingscode' en klik op 'Gebruiken'.
  5. Klik dan op 'Afrekenen'.
  6. Kies uw favoriete leveringsmethode: thuis, in een afhaalpunt in uw buurt of afhalen de JAVA Shop. Controleer de adresgegevens en vervolledig indien nodig.
  7. Kies een betaalmethode: Bancontact, Visa, MasterCard of overschrijving. Geef in het laatste geval je e-mailadres nogmaals op om de betaalinstructies te ontvangen. We verzenden uw pakje nadat we uw betaling ontvangen.

We sommen de meest voorkomende vragen hier op. Vind je je vraag niet terug of heb je een probleem met je toestel? Neem een kijkje in de handleiding: Home/Square of Pro.

  • Ontkalken en reinigen
    Stappenplan Home toestel: pagina 24 van de handleiding of in de video. Stappenplan Pro toestel: pagina 15 van de handleiding of in de video hierboven. Het apparaat vraagt automatisch om ontkalking (fabrieksinstelling). Indien je een waterfilter gebruikt, moet deze voor de ontkalking worden verwijderd.

  • Kopgrootte instellen
    Druk op de gewenste kopgrootte en houdt minstens 3 seconden ingedrukt. Het respectievelijke symbool knippert. Laat de toets los. Het apparaat gaat verder met de drank bereiden. Druk nogmaals op dezelfde toets zodra de gewenste vulhoeveelheid bereikt wordt. Het apparaat stopt het zetproces en de nieuwe vulhoeveelheid wordt bewaard.
    Stappenplan Home toestel: pagina 16 van de handleiding. Stappenplan Pro toestel: pagina 12 van de handleiding.
  • Aan-tijd aanpassen (enkel Pro)
    De fabrieksinstelling voor het automatisch uitschakelen (Power-Off) bedraagt 5 minuten. Volg het stappenplan op pagina 23 van de handleiding om te verlengen.

  • Rode lichtje vol opvangbakje (enkel Pro)
    Zodra er 29 capsules in het capsuleopvangreservoir zitten, licht het symbool op. De teller wordt automatisch gereset na het ontkalken, reinigen of vervangen van de filter. Gebeurt dit niet? Reset de capsuleteller makkelijk handmatig: druk minstens 3 sec. op de spoelknop.

Je kan je bestellingen volgen via de Track & Trace pagina die je via e-mail ontvangt.
Of via deze link: ​https://www.javacoffee.be/nl/track-and-trace

We doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Hou rekening met een levertermijn van 3 werkdagen in België.
Hou rekening met een langere levertermijn in drukkere periodes zoals de eindejaarsperiode.​

Is jouw gewenste artikel tijdelijk uit voorraad? Klik op de knop "hou me op de hoogte". Van zodra het product terug beschikbaar is, ontvang jij een e-mail.

Is jouw Capsule System koffiemachine defect en valt hij buiten garantie? Breng hem binnen in onze JAVA Shop in Rotselaar en ontvang een korting op jouw nieuw toestel. Ontdek de voorwaarden.

 


 

Algemene vragen

Bij heel wat winkelpunten van Carrefour, Delhaize, Spar, Bio-planet en Aveve vind je JAVA Koffie. Zoek hier op postcode voor een overzicht van winkels waar JAVA Koffie in de rekken staat. 

1. Ga naar de pagina 'Vind onze koffie'.

2. Voer je postcode of woonplaats in, en klik op 'zoeken'.

3. Nu krijg je een overzicht van alle winkels in jouw buurt die JAVA koffie verkopen.

4. Wanneer je een winkelpunt openklikt, kan je ook zien welke koffie ze verkopen. Bijvoorbeeld gemalen koffie, koffiebonen...


Vind je ons niet in het koffierek? Neem zeker een kijkje bij de afdeling streekproducten!

U kan natuurlijk ook steeds terecht in onze eigen JAVA shop, gelegen in Rotselaar.

Bij ons staat de lekkere smaak van jouw kop koffie op nummer één.

Biologisch afbreekbare capsules
In onze zoektocht naar een biologisch afbreekbare capsule hebben we helaas nog geen variant gevonden die 100% luchtdicht is. Lucht zorgt er namelijk voor dat koffie sneller veroudert en muf gaat smaken. Omwille van het behoud van de kwaliteit en versheid van de gebrande koffie kiest JAVA vandaag niet voor composteerbare capsules.

Bovendien mogen composteerbare capsules momenteel nog niet in de Gft-container in Vlaanderen. Dit kan het eindproduct, namelijk compost, vervuilen. Daarnaast geven de huidige biologisch afbreekbare capsules op de markt smaak af die jouw kop koffie beïnvloedt.  


Recyclage programma
Momenteel zijn we aan het werken aan een recyclage programma voor onze capsules. Maar op heden is dat helaas nog niet beschikbaar.

Milieutechnisch zijn capsules, ook al kan je ze recycleren, nooit de beste keuze. Indien je graag duurzaam koffiedrinkt kan je beter voor filterkoffie opteren. Indien smaak primeert zijn de capsules op locaties waar het verbruik laag ligt wel de beste keuze.


Onze kwaliteitsmedewerkers volgen de ontwikkeling van duurzame verpakkingen op de voet op. We houden jullie op de hoogte van de verdere ontwikkeling in verband met ons recyclage programma.  


Sorteertwijfels? ♻️🤔

Vanaf 1 januari 2023 mogen alle koffiecapsules met koffiegruis in de blauwe pmd-zak. De pmd-centra worden aangepast om de capsules uit te sorteren, waarna ze worden gerecycleerd.

Onze capsules voor het JAVA Capsule System hebben een ander formaat dan de Dolce Gusto capsules. Je kan ze wel gebruiken in een Dolce Gusto toestel met deze adapter die je in onze webshop kan bestellen. 

Let op, deze adapter werkt niet met Nespresso compatibele capsules of Nespresso toestellen. 

Bestellen kan via onze webshop.

1. Ga via de navigatie naar 'toestel en onderhoud'.

2. Gebruik de filters om een nauwkeuriger resultaat te krijgen. 


Kom je er toch niet helemaal uit? Aarzel dan niet om contact op te nemen met de JAVA shop op 016 300 404, zij kunnen wellicht helpen met je keuze.

De K-fee capsules zijn beschikbaar op onze webshop en in de JAVA shop.

Je kan ze ook vinden in een aantal supermarkten.

1. Ga naar de pagina 'Vind onze koffie'.

2. Geef je postcode of woonplaats in en klik op 'zoeken'.

3. Nu kan je alle winkels in jouw buurt zien die JAVA koffie verkopen.

4. Als je een winkel selecteert en openklikt, kan je zien welke soorten koffie beschikbaar zijn. Als er een vinkje staat bij 'K-fee capsules', zal je de K-fee capsules vinden in deze winkel.


We verwijzen je graag door naar de pagina Capsulesystem, hier zal je alle nuttige informatie vinden over het Square en Pro toestel.

 


 

Bestellen

Wanneer je jouw bestelling wenst te plaatsen, dien je enkele stappen te doorlopen voordat we jouw bestelling ontvangen.

  1. Voeg de gewenste items (koffie, thee, ...) aan je winkelmandje toe door op 'Toevoegen' te klikken. Je kan meteen het gewenste aantal ingeven, of dit aanpassen in je winkelmandje.
  2. Ga naar je winkelmandje door rechtsboven op het winkelmand-icoontje te klikken.
  3. Heb je een kortingscode? Geef deze in in het veld 'Kortingscode' en klik op 'Gebruiken'.
  4. Klik op 'Afrekenen'.
  5. Log in als je dat nog niet hebt gedaan, of maak een nieuwe account aan. Vul je gegevens in. 
  6. Kies je favoriete leveringsmethode: thuis, in een Bpostpunt in je buurt of afhalen de JAVA Shop. Controleer  je adresgegevens. Vervolledig indien nodig.
  7. Betaalmethode. Kies een betaalmethode: Bancontact, Visa, MasterCard of overschrijving. Geef in het laatste geval je e-mailadres nogmaals op om de betaalinstructies te ontvangen. We verzenden je pakje nadat we je betaling ontvangen.

Is het product tijdelijk uit voorraad? 
Log-in en klik op de knop "Notify me", van zodra het product terug op voorraad is krijg jij automatisch een e-mail. 


Vind je jouw product niet meer? 
Contacteer ons, misschien kunnen we het wel voor je bestellen of hebben we een gepast alternatief. 

Bekijk onze retour policy voor meer informatie.

Retourneren kan u aanvragen via e-mail shop@tjcc.be. Gelieve altijd de reden te vermelden waarom u een retour aanvraagt.

Wil je geen verzendkosten betalen en de bestelling ophalen? Dat kan. Kom langs in de JAVA Shop te Rotselaar om je bestelling af te halen.  Betalen doe je via de website.
JAVA Shop

Wingepark 20
3110 BE-Rotselaar

Openingsuren
MA – VR 10.00 - 17.00
ZA 09.00 – 13.00

T: +32 (0)16 300 404
E: info@tjcc.be

Ga naar je account pagina. Via het account dashboard kun je jouw recente bestellingen bekijken, verzend- en factuuradressen beheren en wachtwoord- en accountgegevens aanpassen.

 


 

Betalen

Ongeacht welke betaalmethode je kiest, kunnen we jouw pakket pas leveren zodra we de betaling ontvangen hebben.

 

Bancontact/Mister Cash

Bancontact

 Je betaalt veilig in je vertrouwde internetbetaalomgeving of  via de Bancontact-app. De betaling gebeurt onmiddellijk. Betalen kan met elke bankkaart met het logo van Bancontact/Mister Cash. 

 

Betaling rechtsreeks via Belfius online, ING online of KBC online

 

Creditcard

Bij deze betaalmethode wordt ook de verificatiecode van de kaart gevraagd. Deze controle gaat na of je kaart niet gebruikt wordt door een ongeautoriseerd persoon. Indien u kiest om te betalen met een kredietkaart, wordt het bedrag onmiddellijk na uw bevestiging van betaling van uw kaart gedebiteerd.

Mogelijk vraagt je creditcardorganisatie je de 3D-Secure verificatiecode in te voeren. Dit is een extra beveiliging voor online betalingen met creditcards.

 

iDEAL

iDEAL

 Voor iedereen met een Nederlandse bankkaart en kaartlezer. Je rekent je aankoop meteen af en betaalt veilig in je vertrouwde internetbetaalomgeving.

 

Overschrijving

Je zal na je bestelling een e-mail ontvangen met een orderbevestiging en alle betaalinstructies. Bij een betaling met bankoverschrijving ontvangen wij jouw betaling niet onmiddellijk en duurt de leveringstermijn bijgevolg langer. Je hebt 12 dagen de tijd om jouw bestelling te betalen. Betaal je niet binnen de 12 dagen, dan wordt jouw bestelling automatisch geannuleerd. Weet dat het gemiddeld 4 bankwerkdagen kan duren voordat wij jouw betaling effectief ontvangen hebben.

Wens je een factuur met BTW-nummer? Kies voor het tabblad 'B2B webshop' en klik op 'Mijn Account'. Bij jouw gegevens kan je jouw bedrijfsnaam en BTW-nummer ingeven. Ga verder met je bestelling en duid bij de laatste stap in het bestelproces aan 'Ik wens een factuur'.

Onze betaalpartner, Mollie , koppelt dankzij de g​estructureerde mededeling jouw betaling aan jouw bestelling. Indien dit niet lukt, zal het bedrag automatisch worden teruggestort op jouw rekening. Indien je het foute bedrag overschreef, zal het teruggestort worden en kan je jouw bestelling opnieuw plaatsen.

 


 

Leveren

Voor nationale zendingen werken wij samen met bpost en GLS als verzendpartner. 

 De standaard verzendingskosten binnen België bedragen €4,50. Bij een bestelling vanaf  €50 (incl. BTW) geniet je van gratis verzending binnen België. Naar Frankrijk, Nederland en Luxemburg bedragen de verzendingskosten €10. Bij een bestelling vanaf €100 (incl. BTW) geniet je van gratis verzending naar Frankrijk, Nederland en Luxemburg.

We doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Hou rekening met een levertermijn van 3 werkdagen in België. Voor nationale zendingen werken wij samen met bpost en GLS als verzendpartner. Hou rekening met een langere levertermijn in drukkere periodes zoals eindejaar. 

Voor bestellingen naar Nederland en Frankrijk hou je rekening met een levertermijn van 3 tot 5 werkdagen.

Je bestelling vertrekt pas nadat we de betaling ontvangen hebben.

Wil je geen verzendkosten betalen en de bestelling ophalen? Dat kan. Kom langs in de JAVA Shop te Rotselaar om je bestelling af te halen.  Betalen doe je via de website.


JAVA Shop

Wingepark 20
3110 BE-Rotselaar

Openingsuren
MA – VR 10.00 - 17.00
ZA 09.00 – 13.00

T: +32 (0)16 300 404
E: info@tjcc.be

Levering is mogelijk in België, Nederland, Frankrijk en Luxemburg.

Je kan je bestellingen volgen via de Track & Trace pagina die je via e-mail ontvangt.

Of via deze link: ​https://www.tjcc.be/nl/track-and-trace

Tijdens de drukke periodes, zoals tijdens het eindejaar, kan een zending langer onderweg zijn.

Indien je status vijf dagen na je bestelling niet wijzigt, neem dan even contact op met onze shop via shop@tjcc.be. Vermeld hierbij je ordernummer en de track & trace code. Zo kunnen wij een onderzoek starten bij de vervoerder, zelf hebben wij daarna nog 5 dagen de tijd om al dan niet de bestelling opnieuw op te sturen. Indien de leverstatus niet meer beweegt.

Indien je uiteindelijke beide bestellingen ontvangt ben je verplicht om een terug te sturen door een retourlabel aan te vragen. Anders worden de goederen gefactureerd. 

Geen paniek. Neem even contact op met onze JAVA Shop via shop@tjcc.be en leg het probleem uit. Zij zullen je vragen om het document voor niet-ontvangst in te vullen. Afhankelijk van de voorraad en je wensen, krijg je na het invullen van het formulier, het aankoopbedrag terug of sturen we je zo snel mogelijk een nieuw artikel toe.

 


 

Professioneel

Kocht je eerder al offline (bv. in de JAVA Shop) bij ons? Dan is je BTW-nummer gekend in ons systeem. Nu hoeven we enkel nog je e-mailadres te koppelen en je kan ook online bestellen!

Stuur een mailtje naar shop@tjcc.be en we brengen het zo snel mogelijk voor je in orde.

Kijk hier voor bereidingen en instructievideo's.

We sommen de meest voorkomende vragen hier op. Vind je je vraag niet terug of heb je een probleem met je toestel? Neem een kijkje in de handleiding of bel ons op 016 300 400.

  • Ontkalken en reinigen
    Je vindt een stappenplan op pagina 15 van de handleiding.
    Het apparaat vraagt automatisch om ontkalking (fabrieksinstelling). Indien je een waterfilter gebruikt, deze moet voor de ontkalking worden verwijderd.

  • Kopgrootte instellen
    Druk op de gewenste kopgrootte en houdt minstens 3 seconden ingedrukt. Het respectievelijke symbool knippert. Laat de toets los. Het apparaat gaat verder met de drank bereiden. Druk nogmaals op dezelfde toets zodra de gewenste vulhoeveelheid bereikt wordt. Het apparaat stopt het zetproces en de nieuwe vulhoeveelheid wordt bewaard.
    Volg het stappenplan op pagina 12 van de handleiding.

  • Aan-tijd aanpassen
    De fabrieksinstelling voor het automatisch uitschakelen (Power-Off) bedraagt 5 minuten. Volg het stappenplan op pagina 23 van de handleiding om te verlengen.

  • Rode lichtje vol opvangbakje
    Zodra er 29 capsules in het capsuleopvangreservoir zitten, licht het symbool op. De teller wordt automatisch gereset na het ontkalken, reinigen of vervangen van de filter. Gebeurt dit niet? Reset de capsuleteller makkelijk handmatig: druk minstens 3 sec. op de spoelknop.


Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem een kijkje in de handleiding.